Τι συμβαίνει τελικά με τον πιο γνωστό λιποδιαλύτη?

Μύθοι και αλήθειες πάνω στη δράση και την χρήση της L- καρνιτίνης.

Η L-Καρνιτίνη συνθέτεται στο σώμα από τη λυσίνη και τη μεθιονίνη. Συμμετέχει στο μεταβολισμό των λιπαρών οξέων και επηρεάζει το μεταβολισμό του ακετυλοσυνενζύμου Α. περίπου το 95% της καρνιτίνης που βρίσκεται αποθηκευμένη στο σώμα βρίσκεται στους σκελετικούς και καρδιακό μυ. Η καρνιτίνη δεν θεωρείται απαραίτητο συστατικό που πρέπει να λαμβάνεται από την τροφή μας, μιας μας και η μειωμένη πρόσληψη θα αυξήσει την ενδογενή παραγωγή καρνιτίνης. Παρόλα αυτά η πρόσληψη καρνιτίνης μπορεί να χρήζει απαραίτητη σε άτομα όπου υπάρχει εκ γενετής μειωμένη παραγωγή της ουσίας. Η έλλειψη καρνιτίνης συνδέεται με μυϊκή αδυναμία, καρδιοπάθειες και συσσώρευση λιπαρών οξέων.

Ισχυρισμοί πάνω στη δράση της καρνιτίνης… Που βρίσκεται η Αλήθεια και πού ο Μύθος πάνω σε όσα λέγονται.

ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ

ΑΛΗΘΕΙΕΣ

Λειτουργεί προστατευτικά έναντι καρδιαγγειακών παθήσεωνΜάλλον ισχύει
Βελτιώνει την αερόβια κατάσταση/ απόδοσηΜΥΘΟΣ
Βοηθάει σε νόσους όπως το AlzheimerΔεν έχει φανεί κάτι τέτοιο
Βελτιώνει το ανοσοποιητικό σύστημαΔεν γνωρίζουμε
Δίνει ΕνέργειαΔεν γνωρίζουμε
Βοηθά στην καύση του λίπους και στη μείωση του Σωματικού ΒάρουςΔεν έχει φανεί κάτι τέτοιο

Συνεπώς, δόσεις που δεν ξεπερνούν τα 0,5-0,6γραμμάρια ανά ημέρα δεν έχει φανεί να επιδρούν αρνητικά στη συνολική υγεία. Υψηλότερες δόσεις μπορεί να προκαλέσουν διάρροια και ναυτία.

Μαριέττα Μαρκούση,
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc Αθλητική Διατροφή